2012. augusztus 16., csütörtök

Savin' me III.

Az írói triumvirátusunknak ajánlom a részt... (Egyeske, ketteske, elnézést, hogy a névről nem egyeztettünk korábban! :D)



Az utat végiggondolkoztam, és imádkoztam azért, hogy Lia jól legyen. Eszembe jutott, ahogy találkoztunk.
Egy szerdai délután éppen a Central Park-ból sétáltam kifelé, negyvenöt perc futás után. A második évemet lezáró vizsga előtti feszültségemet vezettem le így; már csak a gyermekorvoslás volt hátra, ami viszont nagyon nem érdekelt – hiszen amióta a józan eszemet tudtam, sportorvos akartam lenni, emiatt is választottam a Yale-t (amellett, hogy a világ legnevesebb sportsebészei itt tanultak és tanítottak, Európával ellentétben az Új Világban csupán négy év volt a képzési idő, plusz egy év a gyakorlat). A szüleimet viszont nem hatotta meg a tény, hogy a gyermekekhez annyi érzékem van maximum, mint édesanyámnak a főzéshez – ergo semmi - , elvárták tőlem, hogy ebből is legalább 95 százalékos év végi záróvizsgát tegyek. Én mindent elkövettem az ügy érdekében, de motoszkált bennem apám fenyegetése: ha nem lesz meg, haza kell mennem. Akkor pedig a kétévnyi szenvedés és az összes álmom egy sötét dobozba kerül – az pedig a tenger mélyére. Mindent összegezve tehát: igen borús volt a hangulatom, amikor német segítségkérést hallottam a fülhallgatómon keresztül. Leállítottam a zenét, hogy meggyőződjek: nem csupán képzelgésről van szó. Azonban nem az elmém tréfált meg: egy szőke hajú, sírástól elfolyt szemfestékű nő ordítozott magából kikelve, egy kislány élettelen testét szorítva: ő volt az általam Lia-nak hívott Emilia, az édesanya pedig Anna, a fiatal özvegy, aki hetekkel azelőtt vesztette el mexikói férjét – mint később kiderült.
Odarohantam hozzájuk, és megkérdeztem a nőtől, hogy van-e valamilyen betegsége a kislánynak. Anna alig hallhatóan kinyögte: leukémia. A kezdeti sokk után a körülöttünk ácsorgóknak parancsba adtam, hogy hívjanak mentőt, én pedig minden gyermekorvoslási tudásomat latba vetve elkezdtem újraéleszteni a lányt. Öt perccel a mentők érkezése előtt már oldalfekvésben mesélt nekem magáról, köhögésekkel megszakítva. Mondanom sem kell, a vizsgakönyvembe 100%-os eredmény került be utoljára.
Engem azonban valami megfogott a lányban, egyszerűen képtelen voltam magára hagyni a mentőben, majd a kórházban is mellette voltam, sőt, az elkövetkezendő napokban minden nap benéztem hozzá valami kis ajándékkal: egyszer süteményt vittem, máskor Barbie-s lufit.
- Rengeteget jelent Dr. Brandner, hogy itt van – mondta egy alkalommal Anna. – Amikor megjelenik az ajtóban, Emilia arca felragyog, és valami földöntúli boldogság tölti el őt, ezzel együtt engem is.
- Ennek örülök – simítottam végig a nő kezén. – Akkor mindennapos látogató leszek – döntöttem el hirtelen, de nem felelőtlenül.
Aztán ígéretemet betartva minden egyes napon megjelentem: hol az éjszaka közepén, hol hajnalban, különleges alkalmakkor egészen emberi időben is beestem, de ez Lia-t nem zavarta: mindig készségesen mesélt nekem magáról, az őt érő történésekről, ugyanezt elvárva tőlem is. Ezzel együtt pedig született egy dolog: barátság, kettőnk között. Ő végigkísérte az én tanulmányaimat, én az ő két éves szenvedését a leukémiával.
Arra eszméltem fel, amikor a pilóta felszólított minket öveink becsatolására. Ezután minden szélsebesen történt: a landolás, az azt követő tapsvihar, a csomagok beszerzése, azután már azon kaptam magamat, hogy egy nagydarab, izmos férfinak megyek neki. Elhadartam egy elnézést, majd indultam volna tovább egy taxi felé, amikor utánanyúlt a karomnak. Megfordultam, és ledöbbentem. Totálisan hülyének éreztem magamat.
- Isabell, micsoda kellemes meglepetés! Örülök, hogy újra New Yorkban köszönthetlek! – ölelt meg minden hadakozásomat figyelmen kívül hagyva Alex, aki Münchenben hívott. Sírva ütögettem a mellkasát, és imádkoztam azért, hogy elengedjen. – Ne legyél ilyen harcias. Most eljössz hozzám, és beszélgetünk. Ha valami nem tetszik – ezt egészen a fülembe súgta - , ordíts nyugodtan, de nem egyedül jöttem.
Ez nyilvánvalóan annyit jelentett: ha ellenkezek a verőemberei elkapnak, és összevernek. Ahogy tették mindig is, amikor megvétóztam Alexander Coyle akaratát. Pedig a kapcsolatunk (amely megszakadt nem egészen két hónapja) elején nagyon szerelmes voltam belé. Széles váll, izmos mellkas, fekete haj, sötét szem, latinos arc: mindenben a zsánerem volt. Azt is elképzeltem, ahogy egy hófehér ruhában igent mondok neki, miközben a közös gyermekeink tátott szájjal bámulnak minket. Aztán megmutatta Alex a foga fehérét, és minden ilyen jellegű tervem semmivé vált…
Kissé engedett a szorításon, majd rögtön a kezem után nyúlt, és úgy vonultunk ki a 2-es számmal jelzett terminálból. Amikor kisnyúl hangon jeleztem, hogy egy nagy bőrönddel érkeztem, jó lenne összeszedni, Alex csúfondárosan elvigyorodott, majd tudomásomra hozta, hogy egy picit sem érdeklődik a csomagom iránt.
- Ahogy gondolod – hagytam rá, látszólag könnyedén. – Azt azonban tudd, hogy az amerikai papírjaim, mint például lakcímigazolvány abban a bőröndben van, egy kis bőrtokban. Anélkül pedig engem is sittre vágnak, mert vízumom nincs, illetve téged is, mert segítettél bejutni az országba.
Erre Alex megállt, idegesen felsóhajtott, majd közölte: megkeressük a bőröndömet. Persze az iratos rész hazugság volt: az ominózus bőrtokot a müncheni ellenőrzés után a kézitáskámba dobtam. Ezen tényről azonban nem feltétlenül kell tudnia Alexnek.
A bőröndök megszerzése egy kisebb kavarodás miatt hosszúra nyúlt. Már három órája álltam szorosan Alex mellett, amikor rám tört a pisilhetnék. Az igen kedves exem morgolódott amiatt, hogy ilyen nyűgös lettem hirtelen, de elengedett, amikor megfenyegettem, hogy lepisilem a cipőjét. Persze nem egyedül mentem; szemem sarkából láttam, ahogy egy fejbiccentéssel utánam küldi egyik gorilláját. Az illető szerencsére hímnemű volt, így egyedül mehettem be a női mosdóba. Miután rendeztem a dolgaimat, megpróbáltam elképzelni, hogy mit is akarhat tőlem Alex. Legutóbbi találkozásunknak – és szakításunknak – képei idéződtek fel bennem: a térdemből patakzó vér, felrepedt száj, kék-zöld foltos mellkas. Megvert, mindenféle előzmény nélkül, de nem először. Ahogy a helyzetemet latba vettem (egy levélben leírtam, hogy szakítok vele, majd Floridába utaztam, ahonnan fél Európát átszelve Münchenbe mentem – még véletlenül sem akartam, hogy lenyomozhasson és utánam jöhessen), rájöttem, hogy ultranagy gázban vagyok és elkapott a sírógörcs. Komoly energiaráfordítással tudtam csak magamat türtőztetni. Egy valamit azonban elhatároztam: kimenekülök Alexander Coyle karmai közül. Ennek első lépéseként Sarah-nak írtam egy segítségkérő smst: vázoltam benne, hogy hol vagyok, miért és hova megyek, kivel, illetve, hogy nagy gáz van, ha lehet, ne egyedül jöjjön. Továbbá küldtem egyet Anna-nak is, amiben csak megérdeklődtem, jól vannak-e. Több időt nem akartam elpocsékolni, mert így is kezdhetett gyanússá válni a dolog a saját gorillámnak. Kitöröltem a kimenő üzeneteket, megmostam a kezemet, majd az őrről látszólag nem tudva visszamentem Alexhoz.
- Sokáig elidőztél – mondta elmésen.
- Nem volt túl higiénikus a mosdó, így kicsit takarítanom kellett – hazudtam csuklóból. – Tudod, tampont nem akármilyen gettóban lehet felhelyezni.
- Több infó volt a kelleténél – felelte fintorogva. Tudtam, hogy a menstruációhoz kapcsolatos dolgokkal a világ végére is el lehet üldözni. Mindig ez volt az adum.
Pár pillanattal később megérkezett a bőröndöm, amit sajnos Alex is kiszúrt; ha ez nem történt volna meg, még akár órákig is álldogálhattunk volna biztonságos helyen… 


5 megjegyzés:

  1. Sziaa:)) Jöttelek boldogítani téged is:)
    Leljebb már nem is kerülhetne az álma.. DE nem fog, mert valaki épp jókor volt jó helyen:D
    Egy dolgot viszont nem értek.. ha a szülei ennyire elvárják tőle a 95%os teljesítményt, akkor Sarahtól miért nem vártak többet? (mondjuk megértem őket, én se akartam volna lehetetlent.. xD)
    Ó, ha te is ilyen bőszen ígérgetnéd, hogy mindennap írsz nekünk..és nem felelőtlenül, hanem betartva*.*:DDD tudom, aztán álmodozás 11 óra után kezdődhet.. xD
    Hát ez volt az igazi meglepetés!! Mit akar ez az Alex, erre leszek én nagyon kíváncsi... és minek barátkozik ez a leányzó ilyen csúnya bácsikkal?
    Viszont okos, annak ellenére, hogy ilyen emberekkel keveredett össze... bár lehet ez tanította meg ilyen gyorsan, ésszerűen gondolkodni:) a felét megkapnám.. már boldog lennék xD
    Melyik pasi szereti az ilyennemű kényes témákat.. logikus:D lehet tanulni fogok Belltől xD
    Gyorsan hozd azt a folytatást, mert most már nagyon-nagyon érdekel!!:DD
    Türelmetlen egyeske:)

    VálaszTörlés
  2. Kicsit elmaradtam a komi írással, bár azt szomorúan veszem tudomásul, hogy csak 2 részt kellett bepótolnom! :(
    Ezt a bizonyos Alexet jól le fogom ütni!! -.- Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz most! O.o Remélem épségben megússza a csajszi! :( ♥
    Nem hagyhatsz ilyen izgalmak közt minket!!
    Hamar folytit!! ♥ *.*
    Puszi,
    Timcy

    VálaszTörlés
  3. Szia, Hármaska :D
    Megígértem, hogy jövök, úgyhogy itt vagyok, ragyogok. De először is belekötnék Egyeskébe... xD 'Leljebb' ez mi drágaság? Tudod mit? EZ MIATT most nagyon kiakadtam... xD
    Na, Egyeske örülni fog, ha meglátja, és akkor most rátérek a részre gyorsan.
    95%... Még kimondani is borzasztó. (De hogy örültem volna amúgy 95ös kémiának xD) Egyébként el tudom képzelni, milyen lehet neki, hogy azt várják tőle, hogy tökéletes legyen. Szerencsére nem saját tapasztalat, én menekülnék, ha ilyen szüleim lennének. :D Na, de anyuka és apuka álma teljesült, nemhogy 95, de egyenesen 100% lett az a vizsga. És mire jöttem rá, húú... Hát itt nem csak Badstuber a hero, hanem a csajos is :DD
    Dr. Brandner. Olyan fura olvasni, mert Sarah jut eszembe róla, de mikor lesz ő doktor? xDD
    Szóval abban egyetértek egyeskével, hogy tudnánk díjazni, ha néha hajnalban, az éjszaka közepén vagy emberi időben, mindegy mikor, de minden nap lenne új rész :D De az is lehet, hogy minden második nappal beérnénk, nem vagyunk azért annyira telhetetlenek.
    "Széles váll, izmos mellkas, fekete haj, sötét szem, latinos arc: mindenben a zsánerem volt." Lássuk csak, Badstuber: széles váll, pipa :D izmos mellkas, pipa :D a többi nem stimmel xD És itt látszik, hogy felesleges ideálokat állítani, úgyis pont a szöges ellentéte kell a végén... :DD
    "2-es számmal jelzett "-> most Líviás leszek, erről egyes tudna mesélni... xD Szóval a lényeg, hogy a számokat egy szövegben 12ig kiírjuk betűvel :)
    Alex engem is érdekel, de most leginkább az érdekel, hogy Sarah kit visz majd magával a nagy mentőakcióba ;) Ugye Bastit meg a herogyerekünket? :DDD Ugye, hogy olyan okos vagyok, mint Isabell? :P Nem is értem amúgy, h Bells meg Sarah hogy lehetnek rokonok... Biztos nem fogadták örökbe egyiküket? xD
    Jaa, és mi ezt már egyeskével olvastuk, szóval a tényleges folytatást várjuk szeretettel:D
    jediErő
    hálátlan kettes

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, Kinga, erre válaszolnom kell! xDD
      Leljebb o.O na én is azt kérdezem, hogy ez mi? xDDD elcsúszott az ujjam jó? xDD úgyhogy EZ MIATT is békén hagyhatsz xD köszi, kedves tőled xD
      Ja, tudék mesélni Lívia helyesírás óráiról, de nem hiszem, hogy tényleg ezt szeretnéd...;)
      Na, jó komment olvasgatást írónőcskénk<3

      Törlés
  4. Nocsak! Ez aztán a váratlan fordulat. o.O Erre egyáltalán nem számítottam, de szeretem ha megdöbbentenek! Egyrészt más történetektől eltérően itt a főhősnő rögtön távol kerül a "kiszemelttől", ráadásul egy ilyen brutális f@szkalap karjaiba fut bele. Nagyon remélem, hogy a felmentősereg hamar megérkezik, mert amit addig ki kell állnia majd Bellának.. Hát senkinek sem kívánnám.
    A visszaemlékezős rész nagyon aranyos volt, minden szomorúsága ellenére. :) Remélem, hogy a kislánynak nincs baja és csak Alex keltette a zűrzavart - ugye a leukémia már nagyon messze jár?
    Egyébként még a szülőkről ejtenék pár szót: szerintem nem kellene a fent megfogalmazottakhoz hasonló elvárásokat megfogalmazni azzal a felhanggal, hogy "mi az, hogy nem ért a gyerekekhez".. -.-"

    Nos, ez is szuper rész lett, igazán hozhatnád a következőt! :P :D ♥ ♥ ♥

    Pusssz,
    Nono

    VálaszTörlés